torsdag den 5. juni 2014

HVAD // VÆLGER // DU ?

Nøj! Hvor er verden fuld af mange fede  ting jeg godt kunne tænke mig!
Se bare lige disse lækre sager: 

 Hmm... Og det er egentlig underligt - for normalt er jeg af den opfattelse af man ikke kan købe sig til lykke og at man skal passe på med at fylde sit liv med materielle ting. Andre dage synes jeg at det er i orden at købe "ubrugelige" ting og sager, hvis man har midlerne til det. Og så på den tredje side; hvis man har penge, kunne de så ikke gå til vigtigere ting? Velgørenhed eller en nødhjælpsorganisation eller andre som havde mere nytte af pengene... Det store spørgsmål er: den nyeste Mulberry-taske eller Red Barnet..? Når man stiller det op på den måde ved jeg godt hvad jeg ville vælge! Og alligevel kan jeg blive ved og ved med at finde cool' nye ting, som "liiige-ville-passe-til-min-nye-top" eller "se-perfekt-ud-på-værelset"... 

2 minutter og en kop te senere... 
ARGH! JEG ER SPLITTET!

Jeg har lyst til at gøre en forskel. Jeg har lyst til at redde verden. Jeg har lyst til at gå pænt klædt. Jeg har lyst til at købe "ubrugelige sager"... Og det er jo stikmodsætninger! Hmm... Derfor tror jeg, som det meste i livet, at det handler om balance. Vi skal SELVFØLGELIG fokusere på os selv og vores eget ve og vel. På vores egen lykke. Du skal gøre ting, som gør dig gladere - og hvis det gør dig gladere at købe, så gør det! Forkæl dig selv engang i mellem, det er vigtigt!

Omvendt er det også vigtigt, at fokusere på nogle af de problemer vi står overfor i verden i dag. Vi bliver nød til at hjælpe, hvor der er brug for det. På den måde får vi endda endnu en glæde i livet - glæden ved at give. 

// Anne-Sofie 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar