mandag den 23. juni 2014

GOD // SOMMERFERIE !

I skrivende stund har sommerferien netop meldt sin ankomst. I dag overstod jeg sidste eksamen - og nu er det sommerferietid. ((føler mig på ingen måde skoletræt, som jeg før har gjort før en sommerferie - tror læseferien har været medvirkende til dette))

At sommerferien nu nærmer sig fik mig til at tænke på noget: når vi går på ferie ønsker vi altid hinanden "God ferie", men er det kun feriedage som bør være gode? 
Måske skulle vi i virkeligheden også ønske hinanden en "God hverdag". Jeg synes, at vi i højere grad skulle værdsætte og holde af hverdagen, selvom hverdagen"bare-er-det-som-opleves-hver-eneste-dag".
Som Dan Turell skriver; i sit digt 'Hyldest til hverdagen':


Jeg holder af hverdagen
Jeg er vild med den
Hold da helt ferie hvor jeg holder af hverdagen
Jeg holder stinkende meget af hverdagen 

Vi skal alle være lige så stinkende vilde med hverdagen, som Dan Turell ! (blinke-smiley)
 Selvfølgelig mener jeg også, at ferier er klart det fedeste men taget i betragtning, hvor mange hverdage vi har kontra feriedage, er det dumt ikke at holde af begge ting! 

God dag! 

// Anne-Sofie 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar