torsdag den 8. maj 2014

HVAD // GØR // DIG // GLAD ?

Det er skønt, skønt og atter skønt!
Nu mangler jeg kun en enkelt lille skriftlig biologi afgangsprøve på næste tirsdag og så er jeg fuldstændig færdig med de skriftlige prøver. What a great feeling! 
...
og ja, jeg ved godtr, at et gammelt ordsprog siger, at man ikke skal tage glæderne på forskud... men jeg har lyst til at fejre det! 4 dages intense afgangsprøver er overstået - mit hjerte siger weekend, men min hjerne siger biologilæsning. Jeg satser på en kombi! 

Glæden over de færdige afgangsprøver fik mig til, at tænke over hvad der egentlig gør os mennesker glade... hmm... hvilket spørgsmål at tage fat i en sen torsdag aften, Anne-Sofie!
For der findes intet entydigt svar på det spørgsmål. Det er en sag fra person til person. Jeg tror på hverdagens glæder. At glæden findes overalt, vi skal blot åbne op. Hvis vi kigger os omkring findes der glæde - eller i det mindste ting man kan glæde sig over mange steder. Så glæd dig. Og gør det før det er for sent. 
... 
Inden dette indlæg bliver alt for "glæd-dig-over-det-hele", vil jeg lige huske at tilføje at; af modgang bliver vi mennesker stærkere. Der er brug for de mørkere tider, kun der kan vi få øjene op for hvad der glæder os. Det er når det er mørkest, det begynder at lysne. Det er når det er mørkest vi skal huske på de lysere tider og derefter skynde os at finde en stikkontakt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar